Dag 9

Måndagen den 20 juni 

Idag till frukost åt vi på Schat's Bakery, ett bageri på andra sidan vägen från hotellet. Det var gott, jag åt en bagel med varm choklad. Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att förbereda oss på att gå på hike, vi var ett gäng som gick dryga milen i bergen och i värme. Jag kan lova att det var en pärs att gå tillbaka uppför. 

Vi gick ner till en sjö som hette Starkwheater Lake, en kall och vacker sjö mitt bland bergen. Dock gick det en bilväg bredvid också, men där åkte det knappt några bilar. Jag hade redan bestämt mig, på vägen ner, att jag ville bada i sjön, sagt och gjort. Det gjorde jag. Det var kallt, men skönt faktiskt. Låg i en stund. 

Sedan åkte vi tillbaka till hotellet, låg vid poolen en stund innan vi gjorde oss i ordning för att åka till Mono Lake. Därifrån kommer några bilder. Det var helt okej där, jag blev väldigt trött och seg men fick nog till några bra bilder till slut. 

Nu ligger jag och Mimmi i varsin säng på hotellet, inväntandes på de andra som är och badar i varma källor. Vi bestämde oss för att hänga här istället för att åka dit. Vi får väl se om vi ångrar oss när de kommer tillbaka med läcka bilder. 

Kommentera här: