Dag 6

Torsdagen den 16 juni 

I morse vaknade vi Williams, enligt väderleksrapporterna var det endast 5-6 grader ute, det stämde dock inte eftersom Williams ligger mitt i öknen. Vi packade ihop våra saker, jag laddade upp batterierna i kameran och datorn och sedan var jag redo. Vi satte oss i lobbyn på hotellet och väntade på avfärd. Återigen lottades platserna i bilarna och jag blev utan någon från mysfemman, men det gjorde inget för jag hade det trevligt ändå! Strax efter åtta på morgonen var det dags att åka, ca 45 minuter senare skulle vi tanka och då passade jag på att köpa frukost. Yoghurt och vatten. Perfekt att äta i bilen. Vi åkte sedan mot Monument Valley, en del av en indianstad i Utah.

Vi åt lunch på ett ställe på vägen och sedan for vi in i nationalparken. Även Monument Valley är en maffig plats, så klart, USA är ju känt för sina vackra miljöer. Detta var i öknen, en röd/orange öken dessutom, med berg här och var. Det är så svårt att beskriva området så jag låter bilderna tala för sig själva. 

Efter Monument Valley var det dags för Horsehoe Bend, en annan höjdpunkt av resan tycker jag. Där stannade vi tills solen gick ner och sedan åkte vi i ca femton minuter till hotellet. Ett sunkigt hotell i Page, AZ med kackerlackor och dåligt internet. Haha. Innan åt vi också middag på en mexikansk restaurang! Det var gott men vi alla var trötta och eftersom Arizona har ett sådant fuktigt och kvavt klimat var det varmt. 

 



Kommentera här: