Dag 9

Måndagen den 20 juni

Idag till frukost åt vi på Schat's Bakery, ett bageri på andra sidan vägen från hotellet. Det var gott, jag åt en bagel med varm choklad. Sedan gick vi tillbaka till hotellet för att förbereda oss på att gå på hike, vi var ett gäng som gick dryga milen i bergen och i värme. Jag kan lova att det var en pärs att gå tillbaka uppför.

Vi gick ner till en sjö som hette Starkwheater Lake, en kall och vacker sjö mitt bland bergen. Dock gick det en bilväg bredvid också, men där åkte det knappt några bilar. Jag hade redan bestämt mig, på vägen ner, att jag ville bada i sjön, sagt och gjort. Det gjorde jag. Det var kallt, men skönt faktiskt. Låg i en stund.

Sedan åkte vi tillbaka till hotellet, låg vid poolen en stund innan vi gjorde oss i ordning för att åka till Mono Lake. Därifrån kommer några bilder. Det var helt okej där, jag blev väldigt trött och seg men fick nog till några bra bilder till slut.

Nu ligger jag och Mimmi i varsin säng på hotellet, inväntandes på de andra som är och badar i varma källor. Vi bestämde oss för att hänga här istället för att åka dit. Vi får väl se om vi ångrar oss när de kommer tillbaka med läcka bilder.

Dag 7 & 8

Dag 7

Idag var det dags för Antelope Canyon! Så himla nice, vi satt i öppna bilar och åkte genom öknen för att ta oss till Upper Antelope Canyon. Det var verkligen som på bild, röda berg med solen som                                        sken genom berget. Jag vet inte hur jag ska förklara, så jag låter bilderna tala för sig själva.

Efter det åkte vi till St George i Utah där vi tillbringade natten, när vi kom fram bytte vi om till badkläder och sprang till poolen. Sedan var vi ett gäng som gick och käkade på Curvers, en resturang i närheten. Där stannade vi till solen gick ner, därefter tillbaka till hotellet där vi satte oss vid poolen och redigerade bilder. Riktigt nice.

Dag 8

Vi vaknade i St George, UT, gick upp och åt frukost och sedan började vi åka mot Death Valley. Resans varmaste destination, världens varmaste plats. Innan dess åt vi lunch på Tacobell längs vägen, jag åt en god burrito, mums. Vi handlade även vatten och snacks, det behövdes verkligen i Death Valley, rekordet i öknen är ca 57 grader, idag var det 46. Det var så pass varmt att vi stängde av ACn i bilarna. Det var så himla varmt och svettigt, behöver jag ens förklara?, utan AC och dryga 40 graders värme.

I Lone Pine stannade vi för middag, jag åt på Pizza Factory med Katja, AnnaSara, Emma och Mimmi. Vi delade på en pesto/soltorkade tomater samt en Hawaiipizza. I 2 h åkte vi sen till Mammoth Lakes i Cali.

Dag 6

Torsdagen den 16 juni

I morse vaknade vi Williams, enligt väderleksrapporterna var det endast 5-6 grader ute, det stämde dock inte eftersom Williams ligger mitt i öknen. Vi packade ihop våra saker, jag laddade upp batterierna i kameran och datorn och sedan var jag redo. Vi satte oss i lobbyn på hotellet och väntade på avfärd. Återigen lottades platserna i bilarna och jag blev utan någon från mysfemman, men det gjorde inget för jag hade det trevligt ändå! Strax efter åtta på morgonen var det dags att åka, ca 45 minuter senare skulle vi tanka och då passade jag på att köpa frukost. Yoghurt och vatten. Perfekt att äta i bilen. Vi åkte sedan mot Monument Valley, en del av en indianstad i Utah.

Vi åt lunch på ett ställe på vägen och sedan for vi in i nationalparken. Även Monument Valley är en maffig plats, så klart, USA är ju känt för sina vackra miljöer. Detta var i öknen, en röd/orange öken dessutom, med berg här och var. Det är så svårt att beskriva området så jag låter bilderna tala för sig själva.

Efter Monument Valley var det dags för Horsehoe Bend, en annan höjdpunkt av resan tycker jag. Där stannade vi tills solen gick ner och sedan åkte vi i ca femton minuter till hotellet. Ett sunkigt hotell i Page, AZ med kackerlackor och dåligt internet. Haha. Innan åt vi också middag på en mexikansk restaurang! Det var gott men vi alla var trötta och eftersom Arizona har ett sådant fuktigt och kvavt klimat var det varmt.