Dag 7 & 8

Dag 7

Idag var det dags för Antelope Canyon! Så himla nice, vi satt i öppna bilar och åkte genom öknen för att ta oss till Upper Antelope Canyon. Det var verkligen som på bild, röda berg med solen som                                        sken genom berget. Jag vet inte hur jag ska förklara, så jag låter bilderna tala för sig själva.

Efter det åkte vi till St George i Utah där vi tillbringade natten, när vi kom fram bytte vi om till badkläder och sprang till poolen. Sedan var vi ett gäng som gick och käkade på Curvers, en resturang i närheten. Där stannade vi till solen gick ner, därefter tillbaka till hotellet där vi satte oss vid poolen och redigerade bilder. Riktigt nice.

Dag 8

Vi vaknade i St George, UT, gick upp och åt frukost och sedan började vi åka mot Death Valley. Resans varmaste destination, världens varmaste plats. Innan dess åt vi lunch på Tacobell längs vägen, jag åt en god burrito, mums. Vi handlade även vatten och snacks, det behövdes verkligen i Death Valley, rekordet i öknen är ca 57 grader, idag var det 46. Det var så pass varmt att vi stängde av ACn i bilarna. Det var så himla varmt och svettigt, behöver jag ens förklara?, utan AC och dryga 40 graders värme.

I Lone Pine stannade vi för middag, jag åt på Pizza Factory med Katja, AnnaSara, Emma och Mimmi. Vi delade på en pesto/soltorkade tomater samt en Hawaiipizza. I 2 h åkte vi sen till Mammoth Lakes i Cali. 

 

Kommentera här: