Dag 5

Onsdag den 15 juni

Vi vaknade ganska hyfsad tid idag, känner att jag börjar vänja mig med tidsomställningen, dock känns det som att jag knappt sover. Går och lägger mig runt 1-2 varje kväll, för det är då man har tid att redigera och det faktiskt finns internet, och sen vakna runt 6 på morgonen. Inte så konstigt att jag somnar i bilen på dagarna, hehe. På morgonen gick vi ut i Las Vegas mot CVS och köpte frukost samt förnödenheter inför dagens trip. Denna dag skulle dock komma att bli annorlunda, tidigare har det inte varit några problem med att åka tillsammans vi fem (en dag åkte vi inte tillsammans, men då var det åtminstone 2 i en och 3 i en annan bil). Idag skulle de lotta platserna, vilket skulle betyda att vi behöva sära på vår mysfemma för några timmar. Det kunde även betyda att någon fick åka ensam i en bil, jag har dock turen och slapp det.

Denna torsdag lämnade vi Vegas bakom oss och blickade istället mot Williams och Grand Canyon, innan dess gjorde vi ett stopp i Hoover Dam. Ett riktigt häftigt ställe. Det går en flod rakt igenom och den floden är då gränsen mellan Nevada och Arizona. Vi gick där kring bron och området och fotograferade (haha, nähä), innan vi fortsatte resan på route 66 mot lunchstället i Kingman. Det må vara det häftigaste dinern vi ätit på hittills. Allt gick i pastellfärgade nyanser, himlen var klarblå och solen sken på. Trots det hårda ljuset lyckades jag få några häftiga bilder framför byggnaden. Som om inte det vore nog så var inredningen ljus och väggarna pryddes av tavlor på bland annat Elvis och gamla bilar från 50-talet, tror jag? Juste, maten var gudomlig också! Jag åt en tropisk hamburgare, allt var perfekt. Allt från ananasen till köttet (har dock försökt äta mindre kött denna resa och det går bra, vet att du är stolt över mig Johannis hehe) till pommesen till vattenflaskans design. Mums.

Sedan fortsatte resan. Vi spelade hög musik i bilen, sjöng med, dansade, skrattade, fotade, filmade och pratade. Sen åt vi godis och snacks, det är obligatoriskt. Jag och Katja hittade Peace Tea, vilket är en dryck på burk. Utseendet på burken är to die for. Jag valde en rosa burk med smak av pink lemonade och te. Katjas var mer gulaktig med smak av sweet lemon tea. Den rosa burken var godare, tyckte jag.

Nästa stopp var inget mindre än Grand Canyon. Fucking Grand Canyon. GRAND CANYON. Så länge jag kan minnas har jag velat åka tid och idag var det äntligen dags! Det var så maffigt, verkligen. Vi sprang runt i nationalparken och fotade, utsikten, varandra, andra människor. Vi vågade på oss modiga saker och trots att jag för en stund fick svindel och var nära på att svimma i närheten av kanten och höll på att ramla ner (förlåt mami), fick jag inte nog. Jag ville inte därifrån. Ljuset i solnedgången var MAGISKT och jag önskar att jag kunde tillbringa varenda solnedgång där. Så fantastiskt mjukt och orange. Precis som jag tycker om när solnedgången är.

När solen hade gått ner satte vi oss i bilarna och åkte tillbaka till Williams, en cowboystad vi åkte igenom när vi skulle till nationalparken. Där åt vi middag, så fruktansvärt äcklig mat, tyvärr. Otrevlig personal och helt enkelt det sämsta stället vi ätit på denna resa, än så länge i alla fal. Sedan checkade vi in på Hotell Ramada Williams. De hade bubbelpool, dessvärre var klockan efter 23 när vi kom fram och den hade stängt.

På hotellrummet sov jag med Katja, Mimmi och Emma, precis som vanligt. Och precis som tidigare nätter har de somnat före mig medan jag sitter med datorn och redigerar bilder. Vi har skapat våra rutiner tillsammans och herregud vad vi redan är varandra nära. Och bekväma med varandra. Det gäller även med AnnaSara, dock sover hon i ett annat rum. Det är tur att vi alla fem bor i samma stad hemma i Sverige sen. 


Kommentera här: